jueves, 27 de diciembre de 2007

Montilla, el català i la Dolors

Es cert que tot el català que ara sé li dec a la Dolors la meva " senyu" i quan dic això penso en aquelles paraules com ara pernil dolç, carallot, benzina, rot, escudrinyar, Cavall Fort i d' altres que no havia escoltat mai a la vida fins arribar a Can Rosers. Potser a molts de vosaltres, bé a tres de vosaltres, us semblarà, si més no estrany que aquest trocet de blog estigui en català doncs bé, tenia ganes i què? després de rebre un regal de nadal de la meva "senyu" que es titula " El celler" ara ho vull fer tot en català, ves per on, en venia de gust dir coses com: malgrat que...o dit i fet o un rera fons....
I penso que potser li hauria de dir " patufet" a mi Camarón o començar a enfadar-me en català i deixar de dir " me cago en tu puta madre" per " escolta no em toquis el que no sona".
Els canvis seràn petits jo ja ho sé. Hauré de canviar una mica de tot. Intentaré no pensar en tú en castellà ( total simplemente te sonrio y pongo cara de gilipollas ) Lo mismo da en català que en castellà. Ara bé li lo dic de veritat, el tema pronoms febles deixem los les per en Montilla. Ell que els col.loqui i jo els dic.
I ara la prova de foc: A vegades, les coses passen ja,ja,ja. Eh que fa risa en catalÀ?
Gràcies Dolors per ensenyar-me tantes coses i per tornar-me la il.lusió. Podràs corretgir les faltes?????????????????
He fer un resum del llibre i subratllar les paraules?
Li lu hi diré al meu cunyat Jaume I ( el si que sabe de cosas de estas)
Adéu i fins aviat o era a reveure???????? hostia todo no puede ser...

3 comentarios:

Dolors dijo...

Molt bé, Mònica. M'ha agrdat molt que escriguis en català. No penso corregir res. El tinc completament rovellat. Però tot és posar-s'hi.

Carles Casanovas dijo...

SAPS... MÒNICA...

Saps...
Ahir la rosada impacient,
no va esperar la primavera.

Saps...
Ahir amb l’albada,
un esclat de llum
va fer sortir el sol al mati.

Saps...
l’oreig del vent
fa moure les fulles fredes,
encara és viu
el nostre jardí.

Idoia Nando Quico Abril dijo...

Com a filla de la senyu, i mare del Camarón o Patufet, "digues-li´ho-li" com vulguis, em sembla bé. Els idiomes per tu mai han sigut cap problema. Com a mi... Recordes les tardes a cal Zambo, aprenent a dir "cross country"..... Quins records...